Monday, November 10, 2008

Rindu & Lampin

11 November 2008 – Rindu & Lampin

Baru balik dari kampong imah di Langkap. Imah dan Zara dah seminggu berada di kampong. Saya stay kerja kat shah alam / semenyih . Cuma hari ahad sahaja masa yang ada untuk tengok diorang berdua . Sebelum tu saya nak ucapkan terima kasih kepada semua for all the credits dan buah tangan serta hadiah , wang tunai dan cheque (betul !) . Sekarang ni tak tahu kenapa saya suka tulis blog ni , dulu masa kawin takde topic nak dibangkitkan , Cuma sekarang ni macam suka coretkan detik detik nak raisekan anak .


11 November 2008 - Nurse datang rumah check berat : 3.5 kilogram . Ringan lagi ..


Dengan ibu ... Khuzaimah sedang berpantang di rumah orang tuanya di Langkap .



Dengan Opah ... hari hari mandikan dia , masakkan ikan haruan .. (kat kampong banyak ikan haruan , kat kajang takde)


Sori ..... abah balik seminggu sekali ... bujang 100 hari jap


Kalau berdasarkan pada hari ini , Amelia Zahra dah berusia 2 minggu 4 hari . Nama timangannya zara , aku pun terkelat kelat nak panggil zara , suka panggil amy je . Jangan jadi amy winehouse sudah lah .

Sekarang zara tinggal di kampong ibunya di Langkap , teluk intan . Dah 5 hari aku tak tengok mereka berdua , zara pun dah bulat sikit , matanya pun besar dah . Aku jarang cium anak aku sebab aku banyak kuman rokok . Suka dakap aje , sambil meniduri dia & belajar camana nak buat anak tak menangis . Tapi paling best dgn budak ni aku suka tengok dia stretching sambil mengeluarkan bunyi2 yang tak sepatutnya (eg. Kentut , preet dan shee-shee)



Mak Abah imah pun aku tengok happy gile sebab ni cucu pertama diorang . Tak tahulah aku apa maksud “nikmat cucu” pada diorang .. Yang pastinya mak imah setiap pagi dan petang akan mandikan cucunya .. abah imah tetiap hari akan mainkan kumisnye pada anak aku .. Aku sampai sekarang tak pernah mandikan anak aku .. Tukar lampin pun baru sekali …

Masuk cerita lampin , bahan bahan yang diperlukan ialah pampers size S , baby wipes (cap ayam – untuk tempat tak glamer , cap branded – untuk body dan muka) , minyak angin (minyak kayu putih , yu yi atau talon – untuk angina ) dan nappy cream (untuk celah nie).



Lampin tekap camni ye sayang ..

Additional protection

Zara ni dari apa yang aku tengok , kurang gemar dibedung , kalau nangis lama je , aku akan cabut stokin & longgarkan pampersnye ...











Aisehman ...

Agak sukar untuk pertama kali nak buat , walaupun dah berpuluh kali tengok bini aku buat . Tapi anak aku tak buat hal sangat. Macam suke je kita servis dia.
Ni , ubat untuk hick-cups
Letak tissue basah kat dahi :D
Zara tido ye ... minggu depan abah balik lagi ...

2 Comments:

At November 11, 2008 at 7:58 PM , Anonymous Anonymous said...

Comey la baby ko ni amril....semoga besar nanti jadi anak yg solehah dan menyenangkan ibubapa....semoga ko jadik bapa mithali..hehe

 
At November 12, 2008 at 11:06 PM , Anonymous Anonymous said...

InsyaAllah :) tq ... tak nak jadi "papa jahat"

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home